تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان» | عکس یادگاری فرمانده محور مقاومت با فرزندان شهدای فاطمیون + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۳۶۲۴
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان» | عکس یادگاری فرمانده محور مقاومت با فرزندان شهدای فاطمیون + فیلم
با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب خاتون و قوماندان رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «سلام خدا بر شهید عزیز «علیرضا توسلی» مجاهد مخلص فداکار و همسر پرگذشت و صبور و فرزانه او خانم «ام البنین». حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است، از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت، دریافت نکرده ام. برخی از آن‌ها جدا تاثیرگذار است. ولی از سوی دیگر، حرکت جهادی فاطمیون، افتخاری برای آن‌ها و همه افغان‌ها است. دی ۱۴۰۱»

این متن تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «خاتون و قوماندان» است. کتابی است مشتمل بر خاطرات خانم «ام البنین حسینی» همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) از فرماندهان لشکر فاطمیون که به قلم «مریم قربان زاده» به رشته تحریر در آمده و توسط نشر «ستاره ها» منتشر شده است. انتشار این کتاب مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. اما اتفاق مهمی که درباره این کتاب افتاد، تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب بود که امشب و در شهر مشهد، از این تقریظ رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب خاتون و قوماندان که امشب با حضور سردار «محمد شیرازی» رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران و فرماندهان نظامی استان و خانواده‌های شهدای مقاومت در مشهد برگزار شد، ضمن تجلیل از نویسنده این کتاب، از مقام شامخ شهدای فاطمیون در دفاع از ارزش‌های اسلامی تقدیر شد.

«ایمان عطارزاده» معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای در این مراسم با اشاره به برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات این کتاب گفت: مطالب این کتاب در عین سادگی و بی آلایشی و صمیمیت نشان دهنده عمق فداکاری‌های فاطمیون در جبهه مقاومت است.  

«علیرضا مختارپور قهرودی» رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز در این مراسم با از اعتقاد نسبت به جهاد، هجرت داوطلبانه، عزم و اراده نسبت به چشم پوشی از تعللقات دنیوی، شهادت در غربت و غیرت و تعصب، به عنوان برخی از مهمترین ویژگی‌های مجاهدان و شهدا و مدافعان حرم از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مقامات افغانستان بیان می‌کنند که رابطه ملت ایران با ملت افغانستان «همسایگی» نیست. بلکه «هم خانگی» است.

وی در ادامه به فرمایشی دیگر از رهبر معظم انقلاب درباره شهدای فاطمیون اشاره کرد که فرمودند: این شهدا ستاره واقعی هستند، نه مثل بعضی‌ها که به توهم ستاره شدن کار می‌کنند. بلکه در ملأ اعلی ستاره هستند و مایه افتخار و مایه افتخار تشیع.

وی تاکید کرد: ایشان در جای دیگری نیز خطاب به خانواده شهدا می‌فرمایند: آرزوی من این است که با شهدای مدافع حرم محشور شوم.

ابوحامد شهید انسانیت است

«مریم قربان زاده» نویسنده کتاب خاتون و قوماندان نیز در بخشی از این مراسم به بخشی از فرمایش رهبر معظم انقلاب در ۲ آبان ۱۳۸۹ اشاره کرد و گفت: در گفت: مومن حقیقی آن کسی است که ایمان را به جهاد و هجرت و نصرت همراه می‌کند. این فکر غلط و انحرافی که ما ایمان را منهای عمل جهاد، برای تقرب الی الله کافی می‌دانیم، غلط است و آیات زیادی آن را رد می‌کند. ایمان همراه با عمل، آن هم عمل مجاهدانه است.

وی افزود: ابوحامد مردی است که از آمودریا تا مدیترانه وطن اوست. او بی وطن نیست. وطن او بی مرز است. جهاد وقتی با مهاجرت همراه شود، اعظم درجه عند الله است. اما مظلومیت ارث قبیله‌ای ما است. از حریم حیم مرتضی و فاطمه کبری تا همین امروز که مظلوم و گمنام هستند، فاطمیون وارث این مکتب گمنامی است.

قربان زاده تاکید کرد: شیعیان افغانستان باید قدردان این مکتب فاطمی باشند ملت اسلام باید قدردان این قوماندان باشد. ابوحامد شهید انسانیت است. شهید امت اسلامی است. او مرز ندارد. وسعت جغرافیایی مجاهدت ابوحامد، چندید هزار کیلومتر است. به وسعت سرزمین انسانیت.

خاتون‌ها و قوماندان‌های فاطمی، منتقم سلیمانی عزیز خواهند بود

«ام البنین حسینی» همسر شهید توسلی (ابوحامد) نیز در سخنانی با اشاره به بخش‌هایی از زندگی ابوحامد و زندگی خود در کنار ابوحامد اشاره کرد و گفت: اکنون جهان مقاومت، پر است از نفس تازه ها. چه بسا قوماندان‌هایی که بعد از او به شهدا پیوسته اند و قوماندان‌هایی که هنوز در صحرا‌ها و بیابان‌ها و کوه ها، شب را به روز می‌رسانند و پاسدار اسلام و انسننیت هستند و خاتون‌های آن‌ها هم در دلشان آشوب است و هم صبورند که مردانشان، مردانه بایستاند.

وی افزود: تاریخ بشر این روز‌ها را گواهی خواهد داد آینده به خاتون‌ها و قوماندان‌های فاطمی خواهد بالید. آینده خواهد شنید که روزگاری خاتون‌های فاطمی، زخم زبان‌هایی از جنس حسد و کینه و دشمنی شنیدند و در خفا اشک ریختند. اما اجازه ندادند بار غم بر دوش همراهانشان بیفتد و مبادا اسلامیت و انسانیت پایمال شود.

حسینی خاطرنشان کرد: آینده خواهد دید که خاتون‌ها و قوماندان‌های فاطمی، منتقم سلیمانی عزیز خواهند بود. خاتون‌ها و قوماندان‌های فاطمی، آماده‌تر از قبل برای اسلام عزیز و جبهه جهانی ایستاده اند و این راه تا قیام مهدی موعود (عج) ادامه خواهئد داشت.

حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم و عکس یادگاری با فرزندان شهدای فاطمیون

در ادامه این مراسم، سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سخنانی از مقام شهدای فاطمیون و شهید ابوحامد تجلیل کرد.

در بخش پایانی مراسم، از نویسنده کتاب خاتون و قوماندان، همسر شهید توسلی و خانواده شهدای مقاومت تجلیل شد.

پایان بخش این مراسم نیز با حضور گرم و صمیمی سردار قاآنی در کنار فرزندان شهدای مقاومت و فاطمیون همراه شد و سردار پس از عکس یادگاری با این فرزندان، فرصتی فراهم شد تا این فرزندان، در فضایی صمیمانه، با سردار مقاومت سخن بگویند.


بیشتر بخوانید: سردار قاآنی: بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده است


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->